milou-paul.reismee.nl

De boottocht van Coron naar El Nido

De boottocht naar Coron De Jessabel vertrok op 25 november 2012 rond 9u. na een grondige inspectie van de kustwacht. Iedereen een vestje aan? Ok, gaan dan! Hahahaha.... Update 1, 9.20uur: De motor is zojuist, na 25minuten varen voor de eerste keer uitgevallen. Ondertussen hoor je een rol tape compleet afgerold worden in het openstaande luik. Hmmm.... Dat wordt nog leuk. Update 2, 9.36uur: Er staat nu na een paar flinke golven water in de boot. Waatschijnlijk zijn onze backpacks dus nat in het ruim.Ach ja, kamer met airco in Coron dan maar. Update 3, 11.53uur: Het water loopt netjes weg naar de gaten in de zijkant. Gaten in de boot? Hellup!! Nee hoor, prima boottochtje. Lekker comfi ook.... Er zijn momenteel: - Drie zieke kinderen (waarvan twee aan de pillen van milou die ik meekreeg voor de zekerheid); - Een puffend westers meisje dat aan haar tweede zakje kots is begonnen. Had er toevallig nog eentje in m'n tas zitten (ja ja, een leeg zakje mannen). Aardig toch dat ik haar mijn zakje aangeboden heb?! Heb nog een kauwgompje voor d'r straks en dan kan ze er weer tegenaan! Update 4, 12.14uur: Ik zie een blote borst.... Update 5, 12.16uur en 37seconden: Er komt blijkbaar melk uit. Tsja, dat gaat ook gewoon door he. 'Solly, joe hef kolfluimte fo mie?'. Ze hebben niet eens iets te eten aan boord, laat staan een kolfruimte. Dan maar gewoon die fijnproever aan de campinavoorraad van mama hangen waar iedereen bij zit. Update 6, 12.28uur: We zijn echt pas 1 keer stil komen te liggen.... Afkloppen! Update 7, 12.50uur: Het zakje van het meisje kwam bet aandrijven op de natte vloer. JAMMIE! Update 8, 15.53uur: Nog meer vrouwen die borstvoeding aan het geven zijn. Het lijkt wel een drijvend kraamhotel hier. Update 9, 16.35uur: Ahoy schipper... Land (met bebouwing) in zicht! De Filippijnse jongen naast me maakt deze trip een keer per maand. Pffff... Maar volgens hem zijn we er misschien rond 17.00u.of misschien rond 18.00uur. Ok, of dan misschien ook wel pas om 23.00uur? Hij snapt het maar half waarschijnlijk maar is wel vriendelijk. Update 10, 17.01uur: Christina heeft bijna de hele reis geslapen, liggend op een stinkend, nat reddingsvest terwijl Manuel en ik een beetje hebben zitten lezen. Er spoelt overigens, as we speak, een enorme golf binnen waardoor Christina zijknat is. En gewoon doortukken,hahahahaha. Manuel maakt haar toch maar even wakker

Kim

Prachtig dit! Komt me wel een beetje bekend voor ;)

ineke

Paul, altijd de reddende ridder. Heb je genoeg zakjes bij?
He paulus waar blijven de foto's?